Saturday, October 4, 2014

Salam Aidiladha 2014

Salam Aidiladha buat saudara se Islam semua..dah selesai rukun Haji yang kedua buat jemaah haji yang ketika ini berada di Mina dari Mudsalifah bagi menunaikan rukun2 Haji seterusnya..selamat berpuasa juga buat kalian yang berpuasa hari ni..yang tak boleh berpuasa tetap juga berdoa agar keberkatan waktu memustajadkan doa..

Raya Haji tahun ni kami beraya di Shah Alam..adik bongsu saya Idan juga berya bersama kami..teringat juga nak balik kampung tapi apakan daya keterbatasan waktu..cuti Deepavali InsyaAllah kami pulang nanti..

Ok seperti biasa acara besok hari adalah sama seperti tahun2 sebelumnya..kami sekeluarga akan bersarapan dirumah dan menunaikan solat sunat Aidiladha di Masjid Negeri Shah Alam..kemudian menunggu tetamu sehingga waktu Zohor dan kemudian cadangnya nak ziarah ke rumah sahabat..InsyaAllah jika tiada aral..



Untuk juadah pula awal2 lagi saya dah siapkan kek lemon kegemaran saya dan anak2..sedap kek nih..dan tak lupa juga nak sediakan soto untuk sarapan besok..harap2 menjadilah..pertama kali saya nak masak soto nih..nasi of course ada jugak..tak lengkap juadah jika tanpa nasi..huhuhu..lauknya mungkin kari ayam atau daging dan salad sahaja..cukup lah kan..


Oh ya..ni lauk hari ni..nasi kesyuri dimakan bersama kari ayam dan salad..ada fettucini meatball juga untuk saya dan Nuha..lauk besok pun lebih kurang macam ni juga..huhuh..en suami memang tak boleh hidup tanpa kari..nak buat macamana kan??!

Hidup Kari!! yeayyy!!! Hahah..k bai..

No comments:

Post a Comment