Thursday, October 2, 2014

Chicken BBQ

Saya bakar chicken bbq untuk anak2 hari ni..balik sekolah ja terus capai sorang seketul..anak2 ni kalau dengan ayam memang naik hantu..bukan anak2 saya saja kan..saya tengok semua budak sama..pantang tengok ayam..ayam goreng ala kfc tu lagi la memang fav diorang..

Semalam saya beli kambing dan ayam bbq untuk tetamu yang datang ke rumah tapi tak sempat nak bakar ayam..so hari ni baru bakar..saya tambah serbuk paprika, serbuk lada hitam dan sos bbq lagi untuk lebih sedap..lepas tu curah dengan olive oil..bakar dalam oven 220dc selama 30-40 minit..
tadaa..dah siap..nampak macam kering kan..jangan risau..pindahkan ayam ke dalam pinggan dan curahkan lebihan olive oil dalam tray tu ke dalam pinggan..
See dah berkilat kan..saya suap anak2 makan nasi minyak semalam dengan kari daging bersama ayam bbq..laju je diorang makan..

No comments:

Post a Comment