Friday, February 20, 2015

Hutan Lipur Lentang, Bentong, Pahang

Hutan Liput Lentang ni terletak di sebelah Lebuhraya Karak, Bentong berdekatan dengan Bukit Tinggi..turun dari Bukit Tinggi tu jangan hala ke KL pula..ikut arah ke Kuantan..lebih kurang 2.5km je jaraknya..ikut signboard Hutan Lipur Lentang..
 
Tempat mandi manda pula terletak berdekatan dengan tempat parkir..jadi, kita tak payah la nak menapak jauh2 kan..saya angkut sekali dengan bekalan yang kami bawa dari rumah..betang tikar dan duduk lah tengok en suami layan anak2 main pasir..
Sungai ni cetek je..sesuai sangat untuk kanak2..anak2 saya ni tak kisah pun nak mandi manda..bebudak lain semua kemain seronok berenang-renang..mungkin sebab anak2 saya dah selalu mandi kolam kat rumah kot..diorang lagi seronok nak main pasir, kutip batu, kutip daun semua..angkut la segala mangkuk cawan buat main..
 
Tengok Cik Nuha tu..nak mandi cebok je air jirus kat kepala..haha..'kampong' betul la hang ni Nuha..tak tau cara nak mandi sungai..huhu..kena dedahkan selalu nih..
 
Best juga tempat ni..kemudahan semua ada..tandas bersih, surau pun dekat..InsyaAllah kalau datang sini sure nak singgah lagi..saya akhiri dengan pesanan Dr. azizan Osman ni..
Ya tahun ni tahun membina kewangan..ada lagi projek menanti..tapi jangan la kedekut dengan anak2 pula..kita kerja kuat ni untuk siapa? untuk anak2 juga kan..boleh je pilih tempat riadah yang boleh create bonding dengan family, close to nature, flora dan fauna..dalam masa yang sama tak membazir..contohnya bawa bekal dari rumah..kan best macam tu..beriadah ni penting untuk eratkan hubungan selain hilangkan stress..Alhamdulillah anak2 pun happy dan behave..tak pula diorang minta belikan macam2..

No comments:

Post a Comment