Wednesday, August 13, 2014

Legoland..Yeay!!

Sebenarnya dah lama saya dan en suami plan nak ke Legoland..nak bawa si Habib ni ha..minat sangat dengan bricks Lego tu..dah berkali2 janji dengan dia..tapi tak sampai2 juga..kami juga pernah nak pergi sama2 dengan kawan kami Haidar dan Sumi sekeluarga tapi tak jadi juga..memandangkan jadual cuti anak2 Sumi pun pack, asyik travel ke luar negara je jadi terpaksa la kami pergi dulu..next time lah ye..

Kami tiba di JB dalam pukul 8 malam terus check in hotel CIQ di JB Sentral..hotel ni hotel baru..bilik pun bersih sgt2..thank you to bro Ananthan,  yang baru kami kenal di stesen petrol JB Sentral..org utara jugak.. atas cadangan beliaulah kami menginap disini..

Awal pagi lagi kami dah bertolak ke Legoland..sebelum tu kami sempat breakfast di kopitiam berdekatan hotel..sambil bersarapan pun ada saja uncles aunties bagi duit raya kat Habib dan Nuha ni..haha..murah rezeki sungguh..sesudah sarapan terus gerak ke Legoland..

Tiba Legoland jam 10 pagi..tak ramai orang sangat waktu itu..kami ambil day tiket sahaja utk ke theme park..Legoland sgt besar..jadi jika dtg sehari saja lebih baik cuma ambil tiket salah satu park je..nak round satu hari pun tak habis..next time dtg masuk ke waterpark pula..tapi jika beli tiket combo lebih jimat..kena tinggal 2 hari lah jawabnya..hihi..

Family picture first!!

Choo choo..beratur lama juga nak naik train ni..
Waaaa...
Dan tempat yang paling lama kami singgah tentunya miniature land..dimana bangunan dan monumen  menarik di Malaysia dan dunia dibina menggunakan lego..sangat2 kagum..bukan sahaja cantik malah tidak statik..ada movement disitu..Habib memang peminat bricks Lego..jadi keterujaannya sangat ketara  sampai tak nak bergambar..ditelitinya setiap rekabentuk terutamanya kenderaan pengangkutan seperti kapal terbang, keretapi, kapal dagang, kren dan sebagainya..bila besar nanti nak jadi Engineer agaknya..hih..tapi kadang cakap nak jd firefighter..boleh je..asalkan patuh syariah ok..hihi..

Banyak lagi gambar miniature ni dalam handfon en suami..kalau rajin saya upload lagi ye..tak janji :p

Food court yang menyediakan makan tengahari juga sangat selesa..kami cuma ambil 2 set nasi ayam kanak2 bersama ribena dan buah potong serta Sepinggan fish and chips..portionnya besar jadi ianya terlebih dari cukup utk kami 4 beranak..disini boleh bayar guna voucher yang diberikan..sambil makan kami dihidangkan dengan nyanyian oleh kugiran berbusana raya..lagu boleh request :)

Splish splash..hahah..best main ni..habis basah baju..
My Little Einstein..

Lots of lots of lots of bricks..
Future Engineer..

Kami tengok permandangan Legoland dari atas observation tower..bentuknya sama mcm menara taming sari di Melaka..cantik sungguh permandangan Subhanallah..

Kami masuk ke semua tempat dan main hampir semua permainan..tapi roller coaster memang awal2 lg en suami dah cakap TAK BOLEH..
Cuaca waktu tu mendung dan kadang2 hujan..bila hujan berlarilah kami masuk ke indoor park atau ke restoran untuk isi perut..

Terror la Nuha drive..heheh..slow and steady!
Abang champion !!

Sebelum pulang kami isi perut dulu dengan nasi lemak dan asam laksa..perghh..memang sedap..share je dengan anak2 dan ada fries dan nugget utk diorang alas perut..pekena asam laksa dan white coffee dikala hujan renyai tersangatlah haeven..

Kami beli cenderamata sedikit sebelum exit..harganya usah ceritalah..yang untungnya orang luar yang bawa Dolar ditangan..yang pegang Ringgit beragak2 juga nak membeli..huhu..

Overall Legoland sangat best..anak2 pun enjoy dan puas hati..boleh lepas bebas dalam tu..kalau boleh nak datang lagi bawa anak2..next next next time lah ye..hihih..