Friday, August 15, 2014

From Malaysia, we #supportGaza!!

Assalamualaikum..

Saya free hari ni..hihi..tak de benda nak buat..maka terjadi lah entri ni..walhal baju sebakul belum lipat..huhu..

Saya beli tshirt ni dari sarcasteek.com..kain elok sangat2..100% cotton..saya ni cerewet sikit bab jenis kain..murah atau mahal, branded ke tak itu belakang kira..yang penting jenis kain lebih2 lagi untuk anak2 memang wajib yang elok..yang tak panas..
Bila tengok tang label..alahai..made in Bangladesh rupanya..jadi saya tahu la berapa harga kos sehelai tshirt tu..tapi tak pe lah..lagipun 100% keuntungan dari hasil jualan tshirt ni pihak sarcasteek.com salurkan ke Rumah Pengasih Warga Perihatin..
See..muat2 je dengan Habib..
Balik dari kelas math petang tadi terus bawa anak2 pergi PKNS..sempat la cik Nuha ni ambil lolipop di kedai kami..tapi Habib tak minat pula..candies berlambak2 depan mata pun dia buat tak tahu je..

Asalnya nak cari beg sekolah dan kasut Nuha..beg sekolah dia dah koyak rabak..kesian Nuha..kasut pun dok lasam yang pink tu lah..raya pun pakai yang tu..pergi sekolah pun yang tu jugak..nak jalan2 pun sarung tu jugak..sebijik perangai mama..pakai barang sampai lunyai baru beli lain..dah berkenan sepasang kasut tapi tak de saiz pulak :(

Akhirnya balik tangan kosong..Mama malas nak round dalam tu lama-lama..Nuha pun tak suka shopping..macam mama jugak..asal masuk kedai je dia nak nangis dah..

'mahal la mama..jom balik la..'
'Nuha penat la..Nuha tak nak beg..mahal tau..'
'Jom la balik..beg Nuha kan dah ada..'

Tapi mama kesian kat Nuha..beg Nuha dah koyak..
Abang beli robot pun dia buat tak kisah je..tak sibuk pun nak minta belikan untuk dia jugak..saya suruh pilih mainan pun tak mau..nak belikan belon helium pun tak mau jugak..bagus betul Cik Nuha ni..

Nantilah bila anak2 ke sekolah baru saya pergi belikan beg dan kasut Nuha..beg tu dah rabak pun dia suruh saya 'tape' je..huhu..mak mana yang boleh tahan dengar macam tu nak oiii..cair hati mama nih..nanti mama belikan okey..

Sekian entri hari..maaf tajuk tak selari dengan isi..hihihi..just to show the support from Malaysia to Gaza..and dont forget to pray for them and for a better Malaysia too..

Adios.




No comments:

Post a Comment