Monday, August 8, 2011

PATI!!

Dah settle..terasa hilang segala bebanan di bahu..mungkin bagi sesetengah orang program 6P ni tak patut ada sebab boleh menjejaskan peluang pekerjaan orang tempatan tapi bagi peniaga kecil macam saya dan encik suami program ni sangatlah banyak manfaatnya..hanya majikan kecil seperti kami saja yang tahu betapa kami perlukan tenaga pendatang ini!! Kalau nak cerita sebabnya 2 hari 2 malam menaip pun takkan habis..saya tak bermaksud orang tempatan tak boleh jual jeruk atau kerja kat restoran..tapi..banyak tapinya..titik!

Yang paling penting pekerja tak boleh lari..kalau lari juga report polis!! pekerja saya yang lama telah didaftarkan dalam program sebelum ni..biometrik..mujur pendaftaran biometrik dibuat terlebih dahulu kalau tidak sudah tentu pekerja saya yang lama cabut lari..heheh..

PATI yang dahulunya nak kerja dengan saya kini dah boleh sebab saya dah pun daftarkan mereka dengan syarikat saya..8 orang kesemuanya..terbang duit terbang..terbang tinggi2..cepat2 turun kembali..huwaaa..

Document pekerja2 di kiosk jeruk..tambah 6 orang lagi..lagi 2 orang untuk restoran..ada restoran ka?? adaa..nanti saya cerita..satu bab dah selesai..now saya berkira2 nak ambil cikgu tuisyen untuk Habib..

Yang ni boleh??? LOL :D

No comments:

Post a Comment