Sunday, August 7, 2011

Kisah Kasut!

Ya Allah jauhkan sifat riak dalam diriku..Amin..sekadar berkongsi cerita dan gambar buat kenang-kenangan..

Tidak dinafikan sya memang seorang penggemar kasut dan jam tangan..sejak dari zaman bujang sampailah sekarang..kasut saya memang banyak..tapi bukan kasut mahal/branded..standard mydin or jukebox saja..paling mahal pun cap Bata ataupun cap Vicci..

Bila dah kahwin..saya masih ada koleksi kasut tapi yang agak berkualiti sebab saya boleh demand dengan encik suami..heheh..ni yang untung jadi wife..ada orang yang boleh top up untuk beli kasut!

Bila dah ada anak..kasut saya bukan lagi penting..yang penting kasut anak..asal nampak cute, saya beli..kalau boleh nak beli semua..geram betul..cute sangat!

Pada saya kasut dan jam tangan perlu yang berkualiti sebab apa?? Saya pun tak tahu...mungkin setiap 5 minit kita tengok jam so jam perlu yang berkualiti..kot..kasut pula mungkin sebab kasut buat kaki kita selesa nak jalan2 pergi shopping..sebab tu kena yang berkualiti..kot..bayangkan kalau kaki sakit sebab pakai kasut yang tak selesa..kan susah nak jalan..atau kasut yang tak berkualiti putus tengah jalan..adusss..malu sungguh kan..selesa atau berkualiti atau branded tak semestinya mahal! Beli masa SALE menggila..sangat berbaloi..

Encik suami pun dah terikut2 cara saya..kalau nak beli kasut cari yang berkualiti pada harga yang murah gila..jam tangan tak payah risau..beli 1 pakai 10 tahun pun tak ada hal..asal yang berkualiti..lagipun design jam tangan ‘in’ sahaja setiap zaman..

Bab baju/pakaian..memang tak kisah langsung..cap Tesco pun ok..sekarang lagi senang..beli dari kawan yang import baju dari Bangladesh..harga sehelai tak sampai RM10..heheh..baru2 ni ‘kawan’ bawa orang kuat Padini balik Dhaka..yang sangat terkenal dengan industri garments..Padini pun import dari sana juga ke??..oppss..bocor rahsia..

Oklah..cukup bercerita ceriti..saya uploded gambar kasut2 cute Habib buat kenang-kenangan..dah macam catalog la pula..Enjoy the pictures..


Yang pertama..beli kat Tesco..
Baby KIKO..The Store Alam Sentral..

SOGO..

Crocs Pasar Tani..cehh berdaki pun simpan ke?? mak pemalas!

Beli kat gerai di Banda Hilir, Melaka..cute!

Clark, Shah Alam Mall..

Treehouse..SACC Mall..

Tesco Shah Alam..

Clark..SOGO..

Crocs Pasar Tani..RM10 saja..

Sama juga..Crocs Pasar Tani..

Clark, Shah Alam Mall..

Sama juga..Clark, Shah Alam Mall..

The latest one..Clark, Shah Alam Mall..

2 comments:

  1. habisla lepas ni habib terikot habit Mama nyer...
    p/s: beli baju RM10??nak jugak!!!

    ReplyDelete
  2. nak ke baju rm10?? nnt k.s upload gambar..

    ReplyDelete