Friday, August 12, 2011

Moga Cinta Sampai Syurga!

Indahnya cinta! Selalu saya sebut..Indahnya cinta! Cinta akan lebih indah kerana Allah..

Syukur Ya Allah dikurniakan cinta dan nikmat hidup di dunia..moga cinta sampai SANA..moga cinta sampai syurga..cinta yang ikhlas datang dariMU Ya Rahiim..Syukran Ya Rabb..

Malam ini selepas tarawih seperti biasa..saya baca email..tips tentang parenting yang dihantar terus ke email saya..e-book yang baru dibeli..2 saat kemudian sampai ke inbox saya..semuanya saya baca..habis!

Saya teroka lagi..mereka yang suka membaca sama seperti saya! membaca seperti tiada lagi hari esok..Saya syukur masih ada waktu membaca..Saya baca lagi kisah cinta Norma dan Talib di blog Ain..kemudian di blog Moon pula..dah berkali2 baca pun saya masih terkasima..berfikir sendiri..andai 'itu' saya..adakah cinta seperti itu untuk saya?? layakkah saya?? Dia mendahulukan saya dalam setiap perkara..cintakah itu?? meletakkan saya sentiasa diatas..menjaga dan menyayangi saya..cintakah itu?? Layakkah saya menggelarnya sebagai cinta?? Apa balasan saya??

Saya kemudian beralih dari kisah Norma dan Talib ke blog Mawar Nafastari..Mawar yang kehilangan Nafastari pada Mac lalu akibat kemalangan merindui suaminya setiap saat..Ohh..resdung lagi saya malam ni! membaca kisah cinta Mawar terhadap Nafastari memberi makna baru dalam hidup saya..Saya selalu lebihkan anak2..Mawar menyedarkan saya masih ada waktu untuk saya lebihkan dia..dahulukan dia..mentaati dia..mencintai dia sepenuh jiwa raga..Andai waktu 'itu' tiba takkan ada perkataan 'kalau' terpacul dari mulut saya! Ohh..saya berfikir lagi..andai saya 'pergi'..anak2 macamana?? andai si dia 'pergi'..saya macamana?? Andai cinta pergi..masih ada Cinta Agung yang takkan pernah pergi dari hati orang2 beriman..

Syukran Ya Allah..Indahnya terasa hidup bila bercinta..cinta di dunia..cinta di akhirat..moga mereka yang berkorban demi cinta..yang meneruskan hidup tanpa cinta dipelihara olehMu Ya Allah..lindungi anak2 mereka..berilah ketenangan kepada mereka dan pimpinlah mereka dalam menjalani hidup ini Ya Allah..

No comments:

Post a Comment