Tuesday, May 6, 2014

Nostalgia

 
HAHAHAHA..
Tergelak besar saya bila tengok gambar ni..gambar yang paksu saya post dalam whatsapp..dah la ghenyih macam kerang busuk..pakai baju color mandela pulak tu..Hahahaha..yang tak boleh tahan tengok tudung kuning tu..hahahaha..style Fareeda tuuu..patut la saya kurang berkenan nak beli tudung Fareeda..rupanya saya lagi advance..heheh..

Adeh..pecah perut dok gelak..dulu-dulu mak saya memang selalu beli tudung sama color dengan baju..kalau raya 3 pasang baju kurung, tudung pun 3 helai jugalah..bila masuk asrama di sekolah agama pun macam tu..setiap baju disertakan tudung sekali..maka banyak lah tudung2 labuh saya..kawan2 pun suka, boleh buat pinjam..heheh..

Nostalgia..
Sengaja saya tayang gambar ni..walaupun rupaku tak boleh blah..tapi, banyak kenangan di sebalik gambar ni..gambar ni  diambil kira2 20 tahun yang lalu..dipagi Syawal bersama paksu yang paling kanan dan sepupu Fikri serta 2 orang adik saya Amin dan Iman..

Setiap kali tiba hari raya, kami akan berkumpul dirumah maktok di Butterworth..rumah maktok dekat dengan pantai..maktok dan tokwan ada 11 orang anak..bayangkan betapa meriahnya bila semua berkumpul..mak dan makcik2 masing2 akan bawa juadah dari rumah dan hidangkan di rumah maktok..gotong royong masak tengahari raya pun disitu juga..bila dah ramai2, saya lebih suka melayan adik2 dan sepupu2 yang kecil berbanding membantu di dapur..

Sebelum orang habis sembahyang raya lagi kami dah berangkat kutip duit raya dari satu kampung ke satu kampung termasuklah di flat2 di Pantai Bersih tu..huhuh..

Nostalgia..
tetap tersemat padu dalam ingatan..zaman anak2 saya, anak2 kita sangat berbeza..mereka lebih bijak dan lebih advance dari kita..betul kan..sekarang menjadi tugas kita pula untuk create moment indah bersama anak2 agar menjadi kenangan yang boleh buat mereka tergelak walau cuma terpandang sekeping foto tersengih berbaju persis Mandela..

No comments:

Post a Comment