Tuesday, February 5, 2013

KLCC

Hari ni saya bawa anak2 syurga kesayangan saya ke KLCC..cuma kami bertiga sahaja..dari Shah Alam kami naik KTM komuter ke KL Sentral dan bertukar pula naik LRT terus ke KLCC..

-Tambang KTM komuter RM3.10 untuk saya dan Habib..Nuha free..
-Tambang LRT RM1.60 untuk saya seorang..Habib dan Nuha free sebab belum sekolah..

Kami plan nak buat 5 benda di KLCC nanti..

1. Nak pergi Petrosains..
2. Mandi kat public pool Taman KLCC..
3. Main kat playground Taman KLCC..
4. Makan ice cream kat Haagen Daz..
5. Beli candy..

Sampai di KLCC kami terpaksa batalkan yang no.1 kerana setahu saya Petrosains tutup pukul 5 petang..dan waktu tu telahpun pukul 4.10 petang..jadi tak sempatlah kami nak tour dan main macam2 benda dalam Petrosains nanti..

Terus saja kami ke Taman KLCC..Habib dan Nuha pula sangat excited nak mandi kolam..sambil mandi sambil suap nasi dan ayam goreng yang saya bawa dari rumah..

Setelah mandi kami bermain pula di playground taman yang sama..anak2 sangat seronok sampai tak nak balik..hahah..

Sebelum pulang, kami singgah di kedai Candylicious..wow memang tak pernah saya tengok kedai umpama syurga untuk kanak2 macam ni..semua benda nampak sedap! Habib jadi rambang mata..Nuha pula asyik suruh turunkan dia dari stroller..no..no..no..

Akhirnya apa yang anak2 nak itu yang saya beli..beli banyak jenis candy / jelly beans dengan kuantiti yang sedikit..yang penting semua jenis dapat rasa..lagipun tak boleh makan banyak2..nanti rosak gigi..

Keluar dari candy store saya terus mencari Haagen Daz..eh dah tak ada!? Berpusing2 sekejap kami mencari kedai ice cream..nak tak nak kena beli jugak sebab dah janji dengan Habib..akhirnya patah balik ke sebelah candy store tu..kedai ice cream Gelato ke apa ntah..boleh la..Habib minta nak ice cream color pink..kakak yang jaga kedai tu layankan saja Habib ni ha..dia kasi rasa semua jenis ice cream yang color pink..dan Habib pilih perasa bubblegum yang sangat sedap!

Tiba masa untuk kami beransur pulang..eh jap! Mama nak beli Gong Cha milk tea..eh ada durian crepe la..nak beli lah..akhirnya 2 ketul durian crepe color hijau bejaya saya telan..puas hati..dah tak mengidam dah : )

-Mandi kolam FREE..
-Main kat Playground FREE..
-Nasi dan ayam goreng dari rumah FREE..
-Candies dari Candylicious RM19..
-1 junior cup ice cream dari Gelato RM9..
-Gong Cha milk tea with pearl RM5.90..
-2 ketul durian crepe dari Durian Durian RM4.90..

Siapa cakap jalan2 kat KLCC kena ada duit banyak..rasanya kos yang saya keluarkan sangat sedikit..semua orang mampu..yang penting anak2 happy..tapi kena pesan siap2 kat anak2..kita datang sini bukan nak shopping..so tak boleh beli apa2..dan jangan sekali2 gatal tangan bawa anak2 window shopping kalau tak nak beli apa2 sebab nanti purse kita pula akan jadi window..nak bukak je memanjang..hahah..

Alhamdulillah..anak2 saya sangat behave jadi perjalanan kami sangat mudah dan lancar..sebenarnya saya bawa juga iPad untuk menjadi 'pengasuh' mereka tapi sebaliknya iPad tak diperlukan langsung..(yess! tepuk bahu!)

Pukul 7 petang kami bertolak dari KLCC dengan tren sama seperti kami datang tadi..setengahari yang sangat menggembirakan hati..

Sebelum ni kami bertiga (just me and kids) pernah ke Ikea..
Kali ni ke KLCC..
Next time nak bawa anak2 tengok movie pula..tapi dimana ya?

No comments:

Post a Comment