Saturday, June 2, 2012

Telekung

Assalamualaikum..

Tetiba rasa nak cerita pasal telekung..beberapa hari ni asyik keluar ke shopping kompleks saja..asal nampak kiosk atau kedai jual telekung mesti nak singgah nak belek.. 'nanti nak beli lah..buat pakai sembahyang raya'..

Kat rumah ni cuma ada 3 pasang telekung..satu pemberian mak njang masa umur saya 15 tahun kalau tak silap..telekung cantik berenda color pink..masih elok terjaga..saya simpan untuk kegunaan tetamu..satu lagi berwarna ungu pemberian boyfriend saya 6 tahun yang lalu..sekarang dah jadi suami saya..heheh..telekung yang sangat cantik..lain dari yang lain..telekung ni saya guna setiap hari..setiap kali solat..dan yang terbaru pemberian mak ole-ole dari Jakarta 2 tahun lepas..telekung berwarna putih polos..

Seingat saya..saya tak pernah beli telekung dengan duit sendiri..dulu semasa bersekolah di sekolah berasrama..saya punya koleksi telekung yang agak banyak dan cantik..maklumlah anak perempuan tunggal..asal balik rumah mesti nak tukar tukar telekung dengan mak..sampai dah kerja dan ada duit sendiri pun masih guna telekung yang mak beli..tak pernah beli sendiri..

Kali ni pun saya tak mau beli sendiri..nak minta dengan suami..biar dia yang belikan..setiap kali saya solat dia juga dapat pahala..betul tak?

Cakap pasal telekung raya teringat pula puasa pun belum habis ganti lagi..dah sembang bab raya..apa daa..heheh..selamat berpuasa sunat + ganti ya..Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment