Friday, June 15, 2012

Cemburu

Tips dari aktor Faizal Hussien untuk suami..
Jika baru dapat anak, beri lebih perhatian kepada isteri..
Jika dapat anak kedua, beri lebih perhatian kepada anak pertama..
Setuju tak? Sebab saya sangat setuju!!
Suami yang bergelar bapa..Jangan terlebih excited bila baru dapat baby sebab isterimu yang dalam pantang tu lebih perlukan perhatian ..
Tapi kan..terfikir juga..apa perasaan suami saya ya..bila anak sulong disahkan Jantung Berlubang..perhatian saya 100% pada si anak..erm..

Dan Bila dapat anak kedua, perhatian WAJIB ke arah yang sulong..sebab cemburunya bukannya drama..cemburunya tak tersirat..nampak jelas..dizahirkan melalui perlakuan..

Anak sulong saya juga sama..kerap kali memukul adik kerana cemburu..tambahan pula si adik menyusu badan..hampir 24 jam berpelukan dengan saya..Kelakuannya juga kadang menjadi-jadi minta perhatian..Tapi Alhamdulillah..semakin besar semakin bijak..semakin kurang perasaan cemburu..atau mungkin saya makin bijak mengambil hatinya..atau mungkin dia semakin sayang pada adiknya..Atau mungkin adik yang sangat cute itu berjaya mencairkan hati abang..
Saya yang tak berapa tua ni pun kalau kurang perhatian dari suami, merajuk juga..inikan pula kanak2 kurang 4 tahun itu..

Apapun kena pandai ambil hati kedua2nya (so far)..bila hati anak2 senang..happy je..baru lah hati kita pun happy..terasa seperti orang paling happy di dunia bila dengar gelak tawa anak2..

No comments:

Post a Comment