Wednesday, September 24, 2014

Happy 31st Birthday to Myself..

24 Sptember 2014 genaplah umur saya yang ke 31 tahun..31 tahun dah hidup..kalau panjang umur, hidup lagi 32 tahun sampai umur subsidi..InsyaAllah..bila dah berumur ni sambutan harijadi bukan lagi yang dinanti..tapi bila tiba hari jadi rasa macam gerun sikit..bertambah lagi umur..makin dekat dengan alam kubur..

Waaahh..Artikel ni saya jumpa di facebook..boleh percaya ke?? Bila diri berkeyakinan, bila2 masa pun nampak cantik je..betul tak?

Semalam en suami dok tanya nak hadiah tak..ehh mesti la..dah birthday kena la bagi hadiah..heheh..tapi saya pesan kena tanya dulu nak beli hadiah apa..takut beli yang bukan2..buang duit je..dia bukan boleh sangat..emas dan jam tangan memang awal2 lagi saya cakap tak nak..jangan beli buat hadiah..tak pakai nanti susah..emas kena bayar zakat..jam tangan saya elok sangat lagi..jam pun bukan boleh pakai banyak..satu tangan je...lepas tu en suami ajak makan thai food..saya tak nak lah..so tengahari tu saya decide nak masak untuk dia thai food..patutnya dia yang kena masak untuk saya kan..itulah bezanya birthday dulu dan sekarang..huhuhu...bukan boleh sangat en suami request nak makan apa..cair terus hati ai..terus masuk dapur cari bahan..sementara en suami keluar ambil anak dari sekolah, saya masak ni..
tomyam udang..
kangkung goreng belacan..
udang goreng telur masin..
bila anak2 sampai rumah..tengok2 abbu dia belikan kek..ishh..napa beli kek..mama baru je buat kek hari tu..beli yang kecik dah ler..gemuk la mama macam ni..padahal cakap dalam hati je..kehkeh..
tapi ok jugak sebab anak2 happy..seronok je diorang nyanyi lagu Happy Birthday untuk mama..
Diorang bawa balik bunga untuk mama sorang satu..
En suami cerita masa dalam kereta dia tanya Habib nak beli hadiah apa untuk mama? Habib jawab nak beli bunga red color..amboii..pandai dah dia..tapi mama suka..tq Habib..tq Nuha..Nuha punya color yellow..comel sangat dedua nih..

Petang tu en suami keluar..patutnya dia off hari ni..saya macam tahu dia nak pegi beli hadiah untuk saya..kalut je nak ikut..pastu siap suruh Habib ikut jugak..last2 dia tak bagi..terus saya cakap..tak payah la keluar..tak payah susah2 cari hadiah untuk ai..kahkahkah..dia senyum je..

Tak lama en suami called, tanya nak belikan apa..nak baju tak? Beli je lah..tapi tak nak baju kurung..nak jubah..nak jubah hitam..tak nak lengan besar..tak nak beads banyak..nak yang simple..tak nak yang ikut cutting..nak yang loose..haaa..macam2 betul pompuan nih..kihkihkih..banyak kali jugak dia call lepas tu..then dia bawa balik yang ni..dia belikan abaya..terus berkenan..try pakai pun muat elok kat badan..pandai dia pilih..Tq Yanngg..

No comments:

Post a Comment