Tuesday, September 30, 2014

Eh tershopping pulak..


Assalamualaikum..
Hihihi..nak ketawa dulu..baru ja mengaku tak minat shopping hari tu..hari ni dah terjebak..oh lupa pulak nak perkenalkan lauk malam ni..super duper heavy betul..nak buat macamana, tangan ni laju je ikut tekak..rasa nak makan pedas2, lemak2..tu yang terus masuk dapur check bahan..semuanya lengkap..so apa lagi..masak je lah..

Menu malam ni masak lemak cili padi udang dan nenas, ayam goreng kunyit dan sambal belacan..ayam goreng kunyit tu lain sikit resepinya..kemain sehdapp..cilok kat mana lupa dah..tapi simple je..nanti saya update resepi ok..
Yang ni satu lagi..tak dak dia memang tak sah..sambal belacan..asal habis je buat lagi..then simpan buat stok dalam peti ais..saya sorang je makan sambal belacan ni..en suami ikut mood..
Pagi tadi sempat la pegi shopping sikit2 barang yang nak bawa ke Bangladesh..segala mak nenek diorang kirim suruh beli..yang paling penting Nivea facial foam..tolonglah jangan lupa katanya..amboi..kat sana tak de kott..

Bab shopping ni walau disuruh en suami pun saya still malas jugak..saya pegi satu kedai je..masuk Watson beli barang2 kat atas tu..di kedai tudung pun macam tu jugak..tak de maknyanya nak survey2..buang masa..masuk satu kedai, asal berkenan ambil je..
Inner magic dan handsocks..yang ni tentulah untuk anak buah kesayangan Syammu dan Sapna..diorang ni pandai berfesyen..Sapna lagi pandai kot lilit shawl macam orang Arab..tu yang saya suka nak belikan tu..tapi dedua tu kena beli benda yang sama..color lain tak apa janji barang dan corak kena sama..
dan yang ni stok minuman..ada lagi yang nak ditambah..ni sikit je baru..ok..ok..jangan la dituduh ai tak boikot Nestle la hapa..tapi yang ni diorang yang kirim ok..so belikan je lah..lagipun masa kat sana nanti, ramai tetamu datang tau..ada instant macam ni senang la sikit..senang dan cepat nak jamu..en suami belikan kettle..blender dan rice cooker dah bawa balik hari tu..maklumlah..rumah kat sana memang jarang pergi kan..so barang tak banyak sangat..barang makanan memang nak belikan lagi..nak beli coklat untuk budak2 kampung situ yang akan escot Habib dan Nuha nanti..ramai tau..dulu masa memula pegi sana saya bawa coklat tak cukup..yang tak dapat tu tengoook je..sedih pulak rasa..walhal cloud 9 je pun..ye la coklat dari luar negara (Malaysia) memang la nampak sedap betul tak?
yang ni present untuk pengantin..oh ya..kali ni kami balik kampung en suami untuk hadiri majlis perkahwinan adik sepupu en suami..jadi kena bagi hadiah la..dah jadi kebiasaan orang Bangladesh bagi hadiah emas untuk saudara yang kahwin..isi dalam tu rahsia..hihihihi..
Tudung2 ni saya beli dari kedai Fizah kawan saya masa sekolah menengah dulu..Fizah jual tudung labuh..shawl..inner..kedai Fizah kat Kompleks PKNS Shah Alam..cantik2 tudung yang Fizah jual..Fizah bagi discount banyak kat saya..hihi..Alhamdulillah..tudung2 ni saya nak bagi pada ipar duai saya..last time saya pergi sana bawa tudung jugak..diorang punya suka la tudung instant ni..jadi kali ni saya belikan lagi tudung instant untuk diorang..ingat nak belikan telekung untuk ma dan nani (mak mentua dan nenek) tapi cash tak cukup pulak tadi..so nantilah..
Oh ya..ni pulak gambar semalam..Aziah kawan rapat semasa di Kolej dulu datang ke rumah..kami sempat melawat baby Cida di Puchong..Cida pun geng kami jugak masa kat Kolej dulu..now masing2 bawa haluan masing2..tapi kawan tetap kawan kan..tak lupa punya..hihi..Aziah dok dukung baby tu sebab nak ambil berkat katanya..sabar ya Aziah..Allah dah atur elok dah untuk hamba-hambaNya..selagi belum ada baby, hargai masa sekarang..rezeki ni luas..bukan duit je..bukan anak je..ia datang dari segenap penjuru..kena sentiasa bersyukur..eh..terceramah pulak..hihihi..

Ok lah..tajuk macam tak sesuai..lantak lah..jumpa lagi..bye..

No comments:

Post a Comment