Tuesday, April 17, 2012

Jadual

Seronak kan kalau ada pembantu macam Merlin..tak pun macam Mike Ross dalam 'Suits'..Oh! jatuh tangga cinta I..bukan apa..saya tak bermaksud nakkan pembantu hensem atau jelitawan..tapi cukup la kalau ada pembantu yang ada 6 senses..hehe..mengarut! common sense paling penting..its more than enough!

Saya kira kerja saya sangat banyak kalau dipikul sendiri..tapi belum cukup banyak untuk dipikul berdua..Jadi saya decide untuk tidak mengambil pembantu buat masa sekarang..Dan disebabkan saya tak ada pembantu sebegitu..maka terpaksalah saya organize sendiri dengan sendirinya sendiri..
Maleque's Family Time Table

Saya telahpun buat satu jadual yang akan saya ikut..saya lekatkan pada fridge supaya semua orang boleh tengok..Ia adalah rutin yang selalu saya buat..dari pagi hingga ke malam..Saya harus tamatkan masa 'sedar' anak2 saya pada pukul 9.30 malam atau kurang kerana saya amat diperlukan dihadapan komputer hingga 11.30 malam yakni sehingga suami saya pulang dari kedai..kadang2 terlajak juga..

Yang membuat saya teruja denbgan adanya jadual ni adalah dengan adanya family time together..ada outdoor time..setiap hari kami sekeluarga mencuba aktiviti yang berlainan..mungkin juga akan melawat tempat2 riadah yang berbeza setiap hari..seronak kan..hari ni taman tasik shah alam..esok dataran putrajaya..lusa taman klcc..hehe..mimpilah kamu! Kalau ada masa tak salahkan..

Baru 2 hari hidup berjadual..hidup terasa ter'organize'..Semoga rutin yang baik akan menjadi tabiat..tabiat yang baik boleh membentuk peribadi yang baik juga..InsyaAllah..


No comments:

Post a Comment