Saturday, December 31, 2011

Azam tahun baru..

Apa azam tahun baru 2012 ni ya?
Seingat saya dalam tahun 2011 ni dah berkali2 saya berazam..semasa lahirkan Nuha pun saya berazam..nak jadi ibu yang lebih baik..nak susukan Nuha sehingga genap 2 tahun..kemudian pada ulangtahun perkahwinan saya pun saya berazam..saya nak jadi isteri terbaik..nak masak setiap hari untuk suami..Pada hari lahir saya pun saya berazam mahu manjaga solat..dan bersolat di awal waktu..tahun baru Hijrah pun saya berazam lagi..supaya saya dapat bahagikan masa antara kerja dan kerja rumah..tak nak lagi tangguhkan kerja..kemudian malam ni pun saya nak berazam lagi..azam saya kali ini agar saya dapat menjalankan tanggungjawab saya dengan lebih baik dan istiqamah sebagai seorang Muslim..seorang isteri..seorang ibu..seorang anak..seorang pekerja yang juga seorang majikan!

Apa pula impian atau target untuk 2012 ni?
Bagi saya impian adalah sesuatu yang kekal yang tidak berubah2 yang juga selalu diberi tumpuan oleh fikiran..
Saya punya banyak impian..Saya tulis impian saya dan simpan di dalam Al-Quran..Setiap kali buka Al-Quran saya akan pegang kertas tersebut sambil berdoa pada Allah.. “Sempurnakan impian saya Ya Allah..”


I HAVE A DREAM..

1. To continue my study..Get a ‘degree’ before 30.
2. Change my car..my dream car is Toyota Rush.
3. I want to win EON Bank + Reader’s Digest Contest => RM250,000.00.
4. To have my own boutique. (HABIB MOLEQUE BUTIK)
5. To built a big house for my parents.
6. Go holiday with my husband and son. And visit my in laws in Bangladesh.
7. I want money!! RM500,000.00 in my account before I turn to 30. CA$H!!

I HOPE MY DREAMS WILL BECOME TRUE! INSYAALLAH..

Saya amat percayakan aura positif..jika saya berfikiran positif, perkara2 positif akan datang pada saya..saya juga percayakan Law of Attraction (LOA)..jika saya mahukan sesuatu..fikirkan setiap masa..lama kelamaan akan dapat juga..Dato’ Dr. Fazilah Kamsah pernah berkata : Allah juga tidak memberi apa yang kita mahu..tetapi memberi berdasarkan apa yang selalu kita beri tumpuan..

OK..Berbalik kepada impian saya..Impian ini saya tulis pada tahun 2008 selepas lahirkan Habib..dan tersimpan elok di dalam Al-Quran.

To continue my study..Get a ‘degree’ before 30.
Memang tak tercapai nampaknya..sebab tahun 2012 bermakna umur saya 29 tahun..jadi untuk dapatkan ijazah pada umur 30 adalah mustahil bagi saya yang banyak tanggungjawab ni..

Change my car..my dream car is Toyota Rush.
Alhamdulillah..impian terlaksana..kuda putih ini kini milik saya..dihadiahkan oleh encik suami..Terima kasih en suami..fikir2kan selalu..sebut2kan selalu..dan berusaha atau kerja keras..Insya Allah dimakbulkan..


I want to win EON Bank + Reader’s Digest Contest => RM250,000.00.
Saya sertai kontes ini tetapi apakan daya..rezeki bukan milik saya..mustahil untuk saya capai impian ini.

To have my own boutique. (HABIB MOLEQUE BUTIK)
Hahaha..macam lawak je kan..dari food industri ke garment industri..tapi saya amat yakin akan datang saya akan memiliki sebuah butik..ehem..soooo klise..dan yang pasti bukan lagi HABIB MOLEQUE BUTIK..mungkin NUHABIB BUTIK ke..hehe..

To built a big house for my parents.
Saya janji pada diri saya..suatu hari nanti saya akan bina sebuah rumah besar untuk mak+ayah saya.titik.

Go holiday with my husband and son. And visit my in laws in Bangladesh.
Go holiday luar negara maksudnya..Ya..saya dah capai impian ini..Saya dah melawat keluarga mertua di Bangladesh..Akan datang saya akan tulis Go holiday with my husband and son and daughter..heheh..


I want money!! RM500,000.00 in my account before I turn to 30. CA$H!!
Impian ini tidak mustahil untuk dicapai..saya akan work for it..kerja kuat lagi..besarkan perniagaan..saya belum lagi 30 tahun..saya perlukannya untuk capai impian no.5 saya..I really hope my dream will become true..

Banyak lagi impian saya..contohnya : saya nak buat Haji bersama keluarga..saya akan tulis semula..dan kejar satu persatu..InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment