Friday, December 2, 2011

d.e.m.i.m.a.s.a

Ya Allah berikan aku masa untuk aku mengotakan segala janji..

Ya Allah berikan aku kuasa untuk aku menjadi orang yang tidak busy..

Ya Allah berikan aku tenaga untuk aku menjadi manusia yang tidak lazy..

Ya Allah berikan aku 'mata' agar dapat aku melihat disebalik realiti..

Ya Allah berikan aku 'telinga' agar dapat aku mendengar dari menbuat tuli..

Ya Allah berikan aku 'hidung' agar dapat aku menghidu bau selain wangi..

Ya Allah sesungguhnya aku kehilangan 'ruang' yang dahulunya minta diisi..

Ya Allah sesungguhnya aku kehilangan 'waktu' yang dahulunya aku baziri..

Ya Allah sesungguhnya aku kehilangan 'privasi' untuk diri sendiri..

Ya Allah berikan aku kekuatan untuk terus mengharungi hidup ini..

Hidup yang aku syukuri..hidup yang dirahmati..

Ya Allah ingatkan aku selalu..agar aku selalu mengingatiMu..

Amin Ya Rabbal Alamin..

'Demi masa sesungguhnya..manusia dalam kerugian..

melainkan yang beriman dan beramal soleh..'

No comments:

Post a Comment