Wednesday, June 19, 2013

Kuala Gandah, Pahang..

29 Mei 2013

Dah lama sebenarnya kami nak datang sini..selalu ada saja alasan yang en suami berikan..tapi akhirnya sampai juga..

Kuala Gandah Elephant Sanctuary terletak di Lanchang, Pahang..jika dari KL ikut sahaja jalan ke Kuantan dan exit Lanchang..di sana dah boleh nampak signboard Kuala Gandah Elephant Sanctuary..Perjalanan dari Shah Alam mengambil masa lebih kurang 2 jam..

Disini terletaknya tempat pemuliharan gajah..termasuk gajah2 yang diselamatkan atau yang di pindah dari negara lain..tiket masuk adalah percuma bergantung kepada derma sahaja..

Alhamdulillah..waktu kami tiba, tak ramai orang sangat..kami sempat makan di cafe sebelum meninjau kawasan tersebut memandangkan showtime hanya bermula pada pukul 2 petang..sementara menunggu showtime kami ke Deerland terlebih dahulu yang jaraknya cuma 2km dari situ..

Deerland saya masukkan dalam entri lain lah ye..

Ellephant show..Macam2 ragam..

Orang ramai mula membanjiri ketika waktu showtime..

Again..Habib alih muka..i like this picture actually..hohoho..

Buah-buahan disediakan untuk diberi kepada gajah2 tersebut..antaranya tebu, pisang dan betik..

Nuha yang excited sempat posing maut bersama gajah..

Inilah tempat untuk memandikan anak gajah..tapi memandangkan paras air sungai agak tinggi waktu itu jadi acara tersebut terpaksa dibatalkan..how bad huh?!

Jika ada masa terluang..bawalah anak2 anda ke sini..banyak yang boleh mereka terokai pada masa yang sama mereka belajar dalam keadaan bebas dan gembira..A happy kid is a happy learner!





No comments:

Post a Comment