Monday, February 27, 2012

Kamu Sudah Putih

Apa yang menjadikan surirumah ini sungguh happy hari ni adalah segala kerjanya yang tertangguh sudah siap semuanya. Ya. Sangat happy. Terima kasih kepada pekerja saya Emi yang berkerja di rumah hari ni.Happy juga dapat makan sambal tumis udang campur sotong. Sedap sangat!

Dan yang paling happy bila dapat hilangkan dakwat pen dari perabot putih saya. Ya anak2 saya kreatif semuanya. Dinding dah bertukar menjadi white board. Masih boleh bersabar lagi memandangkan mendiang Prof. Randy Pausch pernah berkata, kalau anak2 conteng dinding biarlah. Biar mereka melakar imaginasi atau menzahirkan perasaan mereka.

TAPI bilamana mereka menzahirkan perasaan mereka pada katil yang baru dibeli tak sampai seminggu sungguh saya tak boleh sabar. Encik Google HELP!!
Akhirnya saya temui juga cara bagaimana untuk hilangkan dakwat pen pada perabot putih. Check it out!

Hasil curahan perasaan Habib. Mujurlah baru sikit saya dah nampak.
Apa yang diperlukan adalah minyak cap kapak dan tisu. Tenyeh sampai hilang 'perasaan yang tercurah' tadi. Tapi nampaknya perasaan itu terzahir dimana2. hatta ditempat sempit seperti di wall dalam gambar di atas mahupun di wall belakang TV. Malang sekali perasaan itu unerasable!Perabot saya (katil Habib sebenarnya) sudah selamat. Tahniah kamu sudah putih!

No comments:

Post a Comment