Monday, October 17, 2011

Kisah Keluh Kesah!

Bismillah..
Alhamdulillah..banyak sungguh kerja kebelakangan ni..rezeki..syukur..mana nak uruskan pendaftaran PATI..passport dan permit pekerja...design kiosk/stall baru..EPF, SOCSO dan of course la kerja makin banyak jika kedai bertambah kan..so website Asam & Jeruk terpaksa hold dulu la nampaknya..dan yang paling mencabar buat masa ni adalah apabila pekerja yang kami harapkan cabut lari pula..pening..pening..dulu semasa jadi pekerja saya tak pernah terfikir betapa saya sangatlah penting dan amatlah diperlukan oleh majikan..boleh pula sesuka hati nak cuti la..nak berhenti la..sekarang rasa la sendiri apa perasaan bila pekerja dah lari..huhu..


Di kedai aquarium..tengok ikan..


Playground R&R

Saya belum sampai tahap stress lagi..tapi elok juga kalau boleh ambil angin luar sekejap..angin IKEA ke..angin SOGO ke..ye la ..dah lama rasanya tak pergi shopping..atau jalan2 kat shopping complex yang selalu kami sekeluarga buat..kalau setakat masuk shopping complex tu memang hari2 la kan sebab stall Asam & Jeruk dalam shopping complex..maksud saya lama tak berjalan2 sefamilia..makan2..ronda2..may be it is the price that we have to pay kot kan..sabar dulu buat masa sekarang..


computer station Habib..

Hari2 saya berlalu macam biasa..pc on lebih 12 jam setiap hari..tv lagi..rasa bersalah pula kat Habib sebab sekarang ni saya dah kurang buat aktiviti dengan dia..asyik tengok tv ja..
Habib sekarang dah pandai pegang ‘mouse’..boleh klik sendiri..kadang2 tersasar jugak la..dah pandai main game online..pandai jugak request lagu kalau tengok saya buka Youtube..pandai lukis/conteng kat Paint..asyik suruh saya lukis dan dia nak padam saja..

Nuha dengan biskutnya..

Nuha pula dah hampir 7 bulan..dah pandai mengesot laju ke depan..sekejap2 reverse ke belakang..berpusing..kemudian bergolek..dah boleh angkat bontot..sikit hari lagi nak merangkak pula..seluruh pelosok rumah dia dah jelajah..apa yang menarik perhatian dia terus ja laju nak capai..nampak gaya macam nak pandai duduk..lambat sikit dari Habib..Habib dulu seawal usia 6 bulan dah duduk tegap..tak apa Nuha..lambat atau cepat bukan penentu sebuah kejayaan..yang penting terus mencuba dan terus explore benda baru ok..Cukup la menulis kali ini..jumpa lagi nanti sekian..

No comments:

Post a Comment