Thursday, October 13, 2011

Habib demam!

Semalam Habib dah start demam..kesian dia..sensitif betul..kena hujan sikit pun tak boleh..kena panas terik pun tak boleh..demam cepat ja datang..


Hari ni saya dan encik suami cepat2 bawa Habib pergi DEMC..nak jumpa Dr Kushi, doctor yang selalu rawat Habib dari kecil..tapi doctor tak ada pula..ye la tak buat appointment kan..just walk- in ja..so kami jumpa Dr Iftikar Ahmad..Dr Ahmad pun ok..sangat lembut dengan kanak2..soft spoken..tapi Habib la macam takut sikit sebab tak kenal kan..kalau dengan Dr Kushi dia ok ja sebab dia dah kenal dan dia cakap Dr Kushi tu kawan abu (encik suami)..


Tadi Dr Ahmad check semua ok..cuma demam sikit..(37.4) so dia suruh test darah..saya dan encik suami ikut ja sebab sekarang memang banyak kes denggi kat tempat kami ni..



Alhamdulillah..Habib Cuma demam biasa ja..Dr Ahmad bagi ubat makan ja sebab demam dia tak berapa tinggi..tapi saya minta juga ubat bontot..sebab saya (ibunya) really know my kids more than anyone else in the world even the doctor..saya tahu Habib takkan makan ubat demam..atau ubat apa2 pun time badan tak sihat..kalau dipaksa nanti dia muntah pula..


Sebelum tidur, saya mandikan dia..supaya badan tak panas..pakaikan stoking dan diaper ja..biar dia terdedah sikit dengan aircond..tak payah selimut..supaya panas2 dalam badan cepat keluar..
Saya check suhu badan dia..dah naik lagi..(38.7) Dr Ahmad ada pesan kat saya tadi kalau demam dia naik tinggi baru masukkan ubat bontot..mujur la saya request..
Ini dia ubat bontot..risau juga saya nak buat..tapi senang ja sebenarnya sebab ubat ni licin macam sabun..Mama doakan Habib cepat sembuh..Mama tak risau Habib demam..yang buat mama risau Habib tak nak makan..itu ja sebab mama sayang Habibullah!

No comments:

Post a Comment