Monday, June 6, 2011

Capati


Hari ni try buat capati sendiri..bahan-bahannya..


tepung atta + ragi kering + (air panas + secubit garam) = gaul dan uli dan rehatkan dan canai..

"Hari2 kari"..memang betul..hari2 kena masak kari..ayam, daging, ikan, udang, ketam bersilih ganti tiap2 minggu..untuk habib, saya masakkan sup..pun hari2 jugak..utk saya?? belasah ja..kdg2 klo nk ubah selera beli ja kt JM Bariani ka..Nasi Bukhara Syed ka..beli lauk kt Chili or Mirasaa or Pelita or Mahligai..mna2 lah..kdg2 terbeli kari jugak..ubah selera apa kebenda..makan kt luar?? mmg x..sbb saya dan suami suka makan..tp bila makan sambil jaga anak..kejar anak..tumpah sana sini..mmg fed-up..lbih baik bungkus mkn kt rumah..
OK sambung buat capati..



sapu minyak sapi sket kt pan..then masak..klo jd belon tu kira jadi la..Capati ni 1st time saya blaja kt Bangladesh sbnrnya..resepi tau..buatnya x jugak..tp hari tu tgk kt TV3..prog apa ntah lupa..ala yg chef dia hensem tu..muka chinese look..ntah2 chinese betul..xtau lah..Tgk dia buat capati..mak aih..senang..tu yg try buat tu..sekali husband jatuh chenta ngn capati yg saya buat..asal dia req..saya buat la..

homemade capati..lembut dan wangi..yg penting sedappp..


capati + kari ayam (bangla dish) + jus oren (mine) + jus pink guava..


Dah siappp..ok..kari ayam ala bangla ni mmg sedap..mak saya yg terror masak a.k.a tokei katering pun mintak resepi tau..nanti saya masak saya amik gambar..senang ja..dah la sedap..air tangan kita plak tu..dh tentu2 bersih..berkat lagi coz sambil basuh ayam berselawat..sambil masak berdoa bagai..

No comments:

Post a Comment