Friday, November 10, 2017

Rumah Baru

Alhamdulillah kami baru dapat kunci rumah baru di Cyberjaya minggu lepas. Lama dah beli rumah ni since 2014 lagi. Katanya 2018 baru siap tapi Alhamdulillah bulan Oktober 2017 dah siap sepenuhnya. 

Kalau ikutkan ini rumah ketiga kami selepas rumah di Bangladesh dan dia Shah Alam. Harapnya kami diberi peluang untuk beli rumah lagi di tahun hadapan. 


Perit nak bayar bulan-bulan pada bank tapi memikirkan kalau wang ada di tangan pun akan habis juga baiklah invest. Kena ikat perut lah. Mana tahu akan datang nak guna modal boleh jual atau cagar rumah pada bank. Kami kan peniaga, kena beringat juga. 


Rumah ni jenis duplex iaitu service apartment dua tingkat. Tengok la contohnya kat bawah. 


Kami tak cadang nak tinggal di Cyberjaya buat masa ni. Masih selesa menyewa di Melaka. Emosi anak-anak perlu dijaga. Kami ada jiran yang baik disini. Habib dan Nuha pun dah ada kawan. Prestasi pembelajaran di sekolah pun meningkat sangat jadi kami tak plan nak pindah lagi buat masa sekarang. 


Dari tingkat 22.

Hello there πŸ˜„
One wall kitchen kabinet. Di tingkat atas ada satu lagi pantry macam ni tapi tak ada dapur la.


Playground di tingkat 10 bangunan.
Infinity swimming pool di tingkat 40 bangunan. Bila tengok swimming pool rasa nak pindah dan-dan. Ada 3 pool kat sini.
Jenguk ke bawah dari tingkat 40. Kami 3 beranak memang tak takut tinggi tapi abbu tak boleh naik tempat tinggi-tinggi nanti dia pening. 

Rumah ni kami nak sewakan saja. Curtains dah siap tempah di Nilai 3, next week pasang curtains then terus bagi kunci pada agent. 

Sebelum ada penyewa, pasti kami akan ulang alik mandi kolam kat sini. 


No comments:

Post a Comment