Mama sebenarnya risau sangat kalau Abang Habib cedera.
Sunday, August 6, 2017
Saturday, August 5, 2017
Cik Nuha 6th Birthday 2017
Lagi gambar throwback. Sejak ada Instagram ni, rasa malas betul nak update blog. Tapi sayang la kan banyak moments/events tak terupdate.
Happy Birthday Nuha. Nuha pakai baju yang Maktok beli di Mekah. Cantik kan!?
Labels:
Birthday,
Celebrations
Cik Nuha 5th Birthday 2016
#gambartahunlepas
#throwback
Mama buat sendiri kek untuk Nuha. 2 biji butter kek siap dengan frosting sekali. Nuha sambut birthday dengan kawan-kawan di Tadika DzulIman. Mama suka tengok Nuha happy. Happy Birthday Nuha. Mama sayang Nuha.
Labels:
Birthday,
Celebrations
Pangkor 2017
Sebenarnya trip ke Pangkor ni tak plan pun. Dapat voucher Swiss Garden Resort dah lama dah tapi macam tak ada masa yang sesuai nak ke sana. Bila ada masa free ja terus la en suami plan dengan kawan dia. Terus jadi macam tu ja. Para isteri lah yang kelam kabut sediakan pakaian dan makanan semua. Post ini sekadar kenang-kenagan di masa hadapan. Tarikh sebenar rasanya bulan 5 yang lepas kot. Ntah lah hahah.






Labels:
Holiday,
Staycation,
Vacation
Thursday, June 29, 2017
Kisah Habib. Kantin.
"Kelmarin Habib beli apa kat kantin?"
"Beli mee goreng."
"Habib pi rehat dengan siapa?"
"Dengan Danish. Danish tak ada kerusi dia share kerusi dengan Habib."
(Budak2 kena makan sama2 dalam group kelas. Tak boleh makan marata. Mudah untuk guru bertugas nak pantau.)
"Mama"
"Ya"
"Kelmarin kan Danish share mee dengan Habib. Dia tak bawa makanan."
"Ya ka."
"Tapi cikgu marah. Cikgu suruh dia pegi beli makanan sendiri."
"Laa. Lepas tu?"
"Danish tak beli. Dia tak ada duit."
"Habis tu dia makan apa?" "Dia tak makan apa-apa la. Dia tengok ja Habib makan."
"Ya Rabbi."
"Habib tak bagi duit kat dia ka? Bagi la seringgit suruh dia beli makanan."
"Tak boleh. Cikgu marah."
"Lain kali kalau kawan tak ada makanan Habib beli lebih bagi dia satu. Jangan bagi duit nanti cikgu marah. Ok!"
"Ok."
(Share kerusi dengan Habib sambil tengok Habib makan 😢)
Note : Kisah yang saya tulis 2 tahun lepas sewaktu Habib berumur 7 tahun.
Labels:
Kisah Habib
Sunday, June 4, 2017
Lala Tumis Serai
Follow
Instagram : @saqahnot_
Hashtag : #chefsaqah
Resepi ni simple sangat dan tentunya sedap.
Bahan-bahannya :
Lala 400g
Serai 3 batang
Bawang besar
Bawang putih
Halia
Sos cili
Sos tiram
Sos ikan
Garam
Gula
Tomato ceri
Daun ketumbar
Cara-caranya :
Tumis bawang besar, bawang putih, halia dan serai. Masukkan semua sos serba sedikit. Masukkan lala dan biar sehingga lala terbuka sepenuhnya dan bertukar warna. Masukkan sedikit air jika perlu. Masukkan tomato ceri. Akhir sekali perasakan dengan garam dan gula serta taburkan daun ketumbar. Siap!
Labels:
Lala,
Resepi,
Seafood,
Tumis Serai
Subscribe to:
Posts (Atom)




























