Saturday, October 22, 2011
Monday, October 17, 2011
Kisah Keluh Kesah!
Alhamdulillah..banyak sungguh kerja kebelakangan ni..rezeki..syukur..mana nak uruskan pendaftaran PATI..passport dan permit pekerja...design kiosk/stall baru..EPF, SOCSO dan of course la kerja makin banyak jika kedai bertambah kan..so website Asam & Jeruk terpaksa hold dulu la nampaknya..dan yang paling mencabar buat masa ni adalah apabila pekerja yang kami harapkan cabut lari pula..pening..pening..dulu semasa jadi pekerja saya tak pernah terfikir betapa saya sangatlah penting dan amatlah diperlukan oleh majikan..boleh pula sesuka hati nak cuti la..nak berhenti la..sekarang rasa la sendiri apa perasaan bila pekerja dah lari..huhu..

Habib sekarang dah pandai pegang ‘mouse’..boleh klik sendiri..kadang2 tersasar jugak la..dah pandai main game online..pandai jugak request lagu kalau tengok saya buka Youtube..pandai lukis/conteng kat Paint..asyik suruh saya lukis dan dia nak padam saja..
Thursday, October 13, 2011
Habib demam!
Semalam Habib dah start demam..kesian dia..sensitif betul..kena hujan sikit pun tak boleh..kena panas terik pun tak boleh..demam cepat ja datang..
Hari ni saya dan encik suami cepat2 bawa Habib pergi DEMC..nak jumpa Dr Kushi, doctor yang selalu rawat Habib dari kecil..tapi doctor tak ada pula..ye la tak buat appointment
Tadi Dr Ahmad check semua ok..cuma demam sikit..(37.4) so dia suruh test darah..saya dan encik suami ikut ja sebab sekarang memang banyak kes denggi kat tempat kami ni..

Alhamdulillah..Habib Cuma demam biasa ja..Dr Ahmad bagi ubat makan ja sebab demam dia tak berapa tinggi..tapi saya minta juga ubat bontot..sebab saya (ibunya) really know my kids more than anyone else in the world even the doctor..saya tahu Habib takkan makan ubat demam..atau ubat apa2 pun time badan tak sihat..kalau dipaksa nanti dia muntah pula..
Sebelum tidur, saya mandikan dia..supaya badan tak panas..pakaikan stoking dan diaper ja..biar dia terdedah sikit dengan aircond..tak payah selimut..supaya panas2 dalam badan cepat keluar..
Saya check suhu badan dia..dah naik lagi..(38.7) Dr Ahmad ada pesan kat saya tadi kalau demam dia naik tinggi baru masukkan ubat bontot..mujur la saya request..
Ini dia ubat bontot..risau juga saya nak buat..tapi senang ja sebenarnya sebab ubat ni licin macam sabun..Mama doakan Habib cepat sembuh..Mama tak risau Habib demam..yang buat mama risau Habib tak nak makan..itu ja sebab mama sayang Habibullah!
Tuesday, October 11, 2011
Falling In Love by Dato' Siti Nurhaliza~
and your sweep took off your feet
and everything I've touched dissolve itself before my eyes
you’re taking me higher when I hear you speak to me
this is so familiar but I'm caught up in this fantasy,
*Now I can’t seem to find myself
Oh, I can’t seem to give up my mind
Oh, I keep falling I’m falling and I can’t stop falling
I’m falling in love with you
When I look into your eyes
I see your love that comforts me
Every now when I go to sleep
I wait to see you in my dream
you’re taking me higher when I hear you speak to me
I’m trying to tell you that I will never won’t to let you go
*Now I can’t seem to find myself
Oh, I can’t seem to give up my mind
Oh, I keep falling I’m falling and I can’t stop falling
I’m falling in love with you
Over and over again because I’ll let my mind
You give me something in you to believe in
Come to take me away…
*Now I can’t seem to find myself
Oh, I can’t seem to give up my mind
Oh, I keep falling I’m falling and I can’t stop falling
I’m falling in love with you
Monday, October 10, 2011
Pagi yang Indah!
Indahnya hari..
Indahnya kopi..
Indahnya roti..
Indahnya Ally..
Indahnya Mickey..
Selamat Pagi!!
(read as bangun pagi..minum kopi..makan roti..tengok TV!)
Tuesday, October 4, 2011
Bubur Nasi Nuha..
Hijau : Brocoli ~ Oren : Carrot
Rendam beras selama 15 minit kemudian masak bubur seperti biasa..biarkan kosong..jangan tambahkan sebarang perasa..
Sediakan buah kurma dan badam..
Blender kuma + badam sampai halus..saya khaskan blender di atas untuk makanan baby sahaja..bukan blender bawang atau cili ya..
Kemudian tapis dan masukkan ke dalam bekas kecil cukup2 untuk bayi makan sahaja..sejukkan terlebih dahulu..
Bubur nasi + buah kurma + badam
Saya juga sediakan carrot dan brokoli (seperti gambar paling atas) untuk Nuha..Setiap hari Nuha akan rasa makanan yang berlainan dengan tekstur yang berbeza.
Sedapnya..Nuha suka makan bubur nasi berbanding makanan lain..









